Átmegy a másik terem ajtajához, a falnak dől és vár. Megjelenik az ajtóban a
nő. A férfin gézbe tekert WC-pumpa van az ágyékára kötve, mint fallikus
szimbólum. A nőn óriási mellek szivacsból, erős festett-piros mellbimbókkal.
Mindketten arra várnak, hogy a nő, Lili, elmondja a Molly Bloom monológot. A
férfi ott egy jel, aki vár, mint ügyeletes csődör, hogy elvégezze a dolgát a
fegyverével. Nem ember, egy fallikus figura, őrült, aki előtte ott rázta a létrát.
Közönyös, kicsit ellenálló, kívülálló. A nő folyton a haját birizgálja, csábít,
szőlőzsírral kenegeti a száját, de egyben el is zárkózik. Kihívó elutasítás. Úgy
csábít, hogy közben megbénítja az áldozatot. Mégis: semmi szerepjáték csak a
nemi szerepek ábrázolása történik, úgy, hogy a színészek teljesen önazonosak.
Mind a női, mind a férfi erotika degradált a jelmezek által, és a szituációban is,
mivel a férfi bábunak van használva. Ott áll, szinte mozdulatlanul az ajtónál,
mint udvarló férfi, és némán hallgatja Molly Bloom órákig tartó szexuális
monológját. Ez a terjedelmes szöveg az előadásokban már nem szerepelt, mert
nem sikerült beilleszteni, helyette bontakozott ki a cirka egy órán át tartó néma
szemezés. Lili az előadásban az erőszakot akarta megfogalmazni képileg,
részben a szakmai erőszakot, amit úgy érzett, hogy elkövettek rajta, és a
macsótársadalomtól kapott erőszakot. Nem olyan értelemben passzolt erre ez a
szöveg, hogy, mondjuk Molly Bloomon is erőszakot követnek el, hanem mivel ez
abszolút női monológ, és elég terjedelmes. Ez volt a bosszú maga, hogy évekig
állt Laca az ajtóban és hallgatta moccanatlanul a nőt. De valahogy mégis úgy
gondolta, hogy az erőszakos férfiak sérültek és ezért gézbe pólyálta bele a
pumpa-falloszt. Az első előadáson egyetlen nézőjük volt, Molnár Gál Péter. Lili
kijött végre az ajtón és szembe találta magát közvetlen közelről két szempárral.
Még az a verzió játszott, hogy elmondja a monológot, de ekkor hirtelen jött az,
hogy nem szólal meg. Körülbelül húsz perc csönd után improvizálta azt a pár
mondatot, ami azután benne maradt a későbbi előadásokban is: ”Bódy
Gáborral ültünk a szobában, csöndben, senki nem beszélt. Éreztem, hogy van
még valaki bent, rajtunk kívül. De rögtön fölugrottam, elrohantam, be a WC-be,
és még be tudtam zárni az ajtót. Ő már akkor rugdosta, és mondta, hogy <menj
le a pincébe, majd jövök utánad, csak arra vigyázz, hogy ne félj>.” Így jobban